Widoczność w sieci jest niezwykle ważna dla firm, jednak osiągnięcie wysokich zysków wymaga pewnych inwestycji. Jedną z najbardziej opłacalnych jest pozycjonowanie stron, obejmujące m.in. testy SEO.
Aby pozyskać nowych klientów w sferze online, a także utrzymać istniejącą bazę odbiorców swojej oferty, warto skupić się na kwestiach związanych z SEO. Co oznacza ten skrót? Jego rozwinięcie to „Search Engine Optimization” – optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem tego typu jest Google, z którego korzysta ponad 95% użytkowników internetu w Polsce. Pozycjonerzy i agencje SEO skupiają się więc przede wszystkim na dostosowaniu stron do działania właśnie tej wyszukiwarki.
O kolejności wyników wyszukiwania decydują algorytmy Google, które nieustannie analizują strony pod kątem zawartości, zagęszczenia słów kluczowych, szybkości działania i wielu innych aspektów. Co więcej, ich działanie jest stale modyfikowane – każdego roku pojawia się kilka większych aktualizacji i setki mniejszych zmian w działaniu wyszukiwarki. To sprawia, że pozycjonowanie stron jest dość skomplikowanym tematem, który obejmuje czynności związane z opracowaniem tekstów na stronę, zmianami w kodzie i strukturze witryny oraz dostosowaniem jej do użytkowników sprzętów mobilnych. Te działania to tylko część kompletnej strategii SEO. Jej przeprowadzenie wymaga rozległej wiedzy na temat rynku i algorytmów wyszukiwarek.
Choć zazwyczaj termin SEO jest uznawany za tożsamy z pozycjonowaniem, niekiedy możemy spotkać się z pewnym rozróżnieniem na dwa główne aspekty:
Bez względu na to, jaką definicję przyjmiemy, cel obydwóch grup działań jest taki sam: zapewnić jak najwyższą pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. To spore wyzwanie w sytuacji, gdy chcemy działać bez zewnętrznego wsparcia. Warto postawić na usługi doświadczonych agencji SEO – do firm z najdłuższym stażem na polskim rynku należy między innymi Grupa iCEA z siedzibą w Poznaniu.
Sytuacja każdej strony i firmy jest nieco inna, co wymusza także różne podejścia do procesu pozycjonowania. Zupełnie inaczej wygląda na przykład SEO dla sklepu internetowego, a inaczej dla strony lokalnej firmy, która chce pozyskać klientów głównie z danego regionu. Aby ocenić, które czynności dają największy efekt w danym przypadku, na początku współpracy z agencją należy przeprowadzić audyt SEO. Warto także na bieżąco kontrolować wyniki poprzez testy SEO. Tego typu działania pozwalają zweryfikować wpływ zmian na pozycję strony i stale dostosowywać strategię.
Zdjęcie główne: Marvin Meyer/unsplash.com
Pozycjonowanie stron jest bardzo ważnym elementem, którego nie powinno się pomijać, potrafi zdziałać bardzo dużo dobrego dla twojego sklepu, skuteczne pozycjonowanie stron www zaczyna się dopiero po przeprowadzeniu audytu seo i zaplanowaniu strategii dla sklepu.
Muszę przyznać, że choć trochę czasu spędziłem już w tej materii, pierwszy raz spotykam się z testami SEO – cóż człowiek uczy się całe życie. Odnosząc się do reszty tekstu – tak, pozycjonowanie stron jest tematem skomplikowanym. Nie wystarczy powiedzieć, że chcemy pięknie brzmiący CMS, a przy jego pomocy sukces jest pewny. WIX, Selly, Drupal pozycjonowanie w oparciu o każdy z nich, będzie nieskuteczne, jeżeli nie wiemy jak to robić. Dlatego nie posiadając zaplecza w postaci wiedzy, korzystajmy z usług agencji, które zrobią to dobrze. Pozycjonowanie jest konieczne w biznesie i nie da się tego ukryć, dlatego szkoda czasu na niszczenie sobie możliwości zaistnienia, lepiej zainwestować w porządną stronę internetową i odrobinę wsparcia.