Co to jest remarketing i jak go wykorzystać w promocji firmy?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Aby osiągnąć zysk, firma musi znaleźć odbiorców zainteresowanych produktem i zachęcić ich do zakupu. Jeśli od razu nie wyszło, możesz wrócić do danego klienta i złożyć mu lepszą ofertę – po to właśnie jest remarketing.

To narzędzie marketingowe, które pomaga firmie nawiązać kontakt ze znanymi  już odbiorcami. Na przykład w przypadku użytkowników, którzy zobaczyli reklamę, kliknęli link lub umieścili produkt w koszyku, ale opuścili stronę, zanim dokonali zakupu, marketingowiec może skonfigurować reklamę z przypomnieniem o oczekujących działaniach. W tym artykule wyjaśnimy w prostych słowach, co to jest remarketing i jak z niego skorzystać.

Remarketing – zasada działania

Użytkownik przechodzi do strony z zapytania lub reklamy. W tym momencie systemy analityki internetowej oznaczają odwiedzającego za pomocą plików cookie. Narzędzia analityczne przypisują odwiedzającym anonimowy identyfikator i generują listę docelowych użytkowników. Taki katalog zawiera listę osób, które wykonały określoną akcję, na przykład, przeszły na konkretną podstronę czy kliknęły link.

Marketingowiec tworzy kampanię remarketingową i konfiguruje ją dla tych odwiedzających, którzy znajdują się w danym katalogu. Dalsza część procesu jest w pełni zautomatyzowana – algorytm w dostępnych miejscach reklamowych wyświetla reklamy tym użytkownikom, którzy spełniają podane przy konfiguracji kryteria. Jeśli oferta jest interesująca, odbiorca może powrócić do witryny, aby ponownie ją przejrzeć lub wykonać ukierunkowaną akcję.

Różne oblicza remarketingu

Mimo prostoty samego schematu działania, za klientem można „gonić” na dziesiątki różnych sposobów, wybierając format reklamy, a także miejsca jej wyświetlania. Zazwyczaj rozróżnia się następujące rodzaje remarketingu:

  • reklama w kontekstowych sieciach medialnych (Google) – banery lub reklamy tekstowe i graficzne są wyświetlane na stronach partnerów sieci.
  • remarketing w wyszukiwarce – reklamy w wynikach wyszukiwania.
  • remarketing dynamiczny – pokazuje użytkownikowi tylko te produkty lub usługi, które już oglądał.
  • remarketing wideo – stosowany na platformach wideo. Najpopularniejszym kanałem są oczywiście reklamy YouTube Ads.

Funkcjonuje także remarketing aplikacji mobilnych. W tym wypadku użytkownicy odwiedzający mobilną wersję witryny lub aplikacji marki widzą jej reklamy w witrynach i aplikacjach innych firm.

Dlaczego warto korzystać z remarketingu?

Średnia porzuconych koszyków wynosi nawet 69%. Kampanie remarketingowe pomagają rozwiązać ten problem, a przy okazji realizują inne ważne dla promocji zadania:

  • Przyciąganie klientów. Reklama przypomina użytkownikowi o oglądanych produktach lub niedokończonych zakupach na stronie internetowej firmy lub u konkurencji.
  • Zwiększanie konwersji. Remarketing przeznaczony jest do pracy z odbiorcami, którzy są już zaznajomieni z marką i zainteresowani zakupem.
  • Zwiększenie średniego rachunku. Firma może zaoferować dodatkowe produkty w reklamie już po zakupie. W ten sposób dba o kupującego i zwiększa swój zysk.
  • Poinformowanie o pojawieniu się towaru w magazynie. Jeśli klient nie mógł kupić przedmiotów z powodu braku towaru, komunikat w ramach kampanii remarketingowej powiadomi go, gdy produkty staną się ponownie dostępne.
  • Ogłoszenie promocji lub rabatu. Remarketing pomaga zainteresowanym użytkownikom dowiedzieć się o zmianach cen.
  • Zachęcanie potencjalnych kupujących. Jeśli odwiedzający mają zamówienie w koszyku, ale nie dokończyli zakupu, reklamy przypomną im o tym.

Zdjęcie główne: rupixen.com/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*