Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Ile kosztuje pozycjonowanie strony firmowej i co może dać, gdy prowadzisz second hand?

Prowadzisz sklep z odzieżą używaną i zastanawiasz się, czy warto założyć stronę firmową? Oczywiście, że warto. Należy tylko zadbać o jej pozycjonowanie. A jak to zrobić i ile to kosztuje, wyjaśniamy poniżej.

W ostatnich latach bardzo wzrosło zainteresowanie ubraniami vintage i z drugiej ręki, co przełożyło się na powstawanie kolejnych second handów. Konkurencja jest coraz większa, więc warto zadbać o odpowiednie działania, które pomogą trafić do szerszego grona klientów. W przypadku prowadzenia sklepu z używaną odzieżą założenie strony internetowej może wydawać się niepotrzebne, ale z marketingowego punktu widzenia będzie to naprawdę korzystne posunięcie. Strona pełni funkcję wizytówki, na której udostępnia się podstawowe dane o firmie i adres sklepu, wskazuje możliwość kontaktu i przedstawia ofertę. Odpowiednio zaprojektowana witryna pomaga budować wizerunek profesjonalnej firmy, ponadto jest doskonałym miejscem, aby chwalić się produktami i modowymi zestawami czy dzielić wskazówkami, jak dbać o ubrania. Jednak samo założenie strony nie wystarcza, trzeba jeszcze zadbać o jej pozycjonowanie.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie określa się także jako optymalizacja SEO. SEO to skrót wywodzący się od angielskiego wyrażenia Search Engine Optimization, które tłumaczymy dosłownie jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Celem pozycjonowania jest takie zoptymalizowanie strony internetowej, aby ta miała lepszą widoczność i pojawiała się na wyższych miejscach w wynikach wyszukiwania.

Proces optymalizacji strony składa się z co najmniej kilku działań, wśród których podstawę stanowią:

  • audyt SEO, czyli szczegółowa analiza witryny,
  • dobór słów kluczowych,
  • tworzenie unikalnych i interesujących treści – content marketing,
  • budowanie linkowania,
  • zadbanie o prawidłową strukturę techniczną.

Dla osoby obeznanej z omawianymi zagadnieniami powyższe działania mogą być proste, a przynajmniej zrozumiałe, jednak laik może mieć z nimi trudności. Jeśli mamy już stronę firmową, ale nie wiemy, co dalej powinniśmy robić, to skorzystajmy z pomocy specjalisty.

Koszt pozycjonowania strony internetowej

Powierzając proces pozycjonowania specjaliście czy też agencji, musimy liczyć się oczywiście z pewnymi kosztami. Ile kosztuje pozycjonowanie strony firmowej? Odpowiedź na to pytanie nie może być jednoznaczna, bowiem to zależy od wielu czynników.

Największe znaczenie na finalny koszt na pewno ma branża i jej konkurencyjność (a jak już wspomnieliśmy, powstaje coraz więcej second handów, więc jest duża konkurencja) oraz rozmiar strony internetowej (zazwyczaj im większa witryna – na przykład z dużą liczbą podstron, tym wyższe koszty), ponieważ od tych czynników zależy, ile pracy będzie musiał poświęcić specjalista nad daną witryną. Na pewno łatwiej pozycjonować stronę, która istnieje już dłuższy czas, notuje regularny ruch i została prawidłowo zaprojektowana, co wpływa na mniejsze wydatki.

Koszt pozycjonowania zależy również od wybranego rodzaju usługi, najczęściej można spotkać dwa modele rozliczeń: opłatę abonamentową oraz rozliczanie za efekt. Pierwsze rozwiązanie polega na uiszczaniu comiesięcznej opłaty (ceny zazwyczaj zaczynają się od kilkuset złotych, ale często sięgają kilku, kilkunastu tysięcy – w zależności od wyboru pakietu). Drugi model polega na zapłaceniu dopiero po osiągnięciu określonych efektów.

Choć ceny za pozycjonowanie mogą wydawać się wysokie, to warto zainwestować w takie działania, ponieważ mają one bezpośredni wpływ na zyski. Tylko odpowiednio zoptymalizowana strona nie zginie w gąszczu innych i będzie pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach, dzięki czemu potencjalni klienci łatwiej na nią trafią. Wyższy ruch na stronie wiąże się z większymi zyskami. W przypadku konkurencyjnych branż tym bardziej należy zadbać o takie działania, które pomogą w dotarciu do odbiorców. Jeśli postawimy na skuteczność, poniesione koszty powinny się zwrócić i to z nawiązką.

Wirtualni influencerzy – czy czeka nas digitalowa rewolucja?

W kontekście działań marketingowych ciekawym wydaje się zagadnienie wirtualnych influencerów. To zjawisko stosunkowo nowe, ale już mówi się, że może zrewolucjonizować influencer marketing. Przyzwyczailiśmy się, że internetowi celebryci zdominowali media społecznościowe i realnie wpływają na trendy oraz rynkowe potrzeby. Wadą na pozór idealnych influencerów najczęściej jest ich brak autentyczności, fałszowanie rzeczywistości czy reklamowanie wszystkiego bez względu na własne wartości. W sieci pojawili się więc wirtualni influencerzy, którzy nie istnieją w realnym świecie, ale mogą pochwalić się spójnym wizerunkiem wykreowanym przez specjalistów. Działania takich nierzeczywistych osobowości są prowadzone w bardzo przemyślany sposób, dzięki czemu nie ma w nich miejsca na wpadki, za które często są karceni influencerzy. Wirtualne postacie lepiej odpowiadają też na potrzeby rynkowe, nawiązując współprace z różnymi markami.

Badania wykazują, że cyfrowi influencerzy mają większy wpływ na odbiorców, ponieważ nie popełniają błędów, które kładłyby się cieniem na ich wizerunku. Stworzenie wirtualnej osobowości wiąże się z ogromnymi kosztami i póki co także z dużymi kontrowersjami, więc na razie to zjawisko jest testowane. Jednak wygląda na to, że digitalowa rewolucja już się rozpoczęła.

Zdjęcie główne: https://www.pexels.com/Mikhail

Polecane artykuły
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *