Aby osiągnąć zysk, firma musi znaleźć odbiorców zainteresowanych produktem i zachęcić ich do zakupu. Jeśli od razu nie wyszło, możesz wrócić do danego klienta i złożyć mu lepszą ofertę – po to właśnie jest remarketing.
To narzędzie marketingowe, które pomaga firmie nawiązać kontakt ze znanymi już odbiorcami. Na przykład w przypadku użytkowników, którzy zobaczyli reklamę, kliknęli link lub umieścili produkt w koszyku, ale opuścili stronę, zanim dokonali zakupu, marketingowiec może skonfigurować reklamę z przypomnieniem o oczekujących działaniach. W tym artykule wyjaśnimy w prostych słowach, co to jest remarketing i jak z niego skorzystać.
Użytkownik przechodzi do strony z zapytania lub reklamy. W tym momencie systemy analityki internetowej oznaczają odwiedzającego za pomocą plików cookie. Narzędzia analityczne przypisują odwiedzającym anonimowy identyfikator i generują listę docelowych użytkowników. Taki katalog zawiera listę osób, które wykonały określoną akcję, na przykład, przeszły na konkretną podstronę czy kliknęły link.
Marketingowiec tworzy kampanię remarketingową i konfiguruje ją dla tych odwiedzających, którzy znajdują się w danym katalogu. Dalsza część procesu jest w pełni zautomatyzowana – algorytm w dostępnych miejscach reklamowych wyświetla reklamy tym użytkownikom, którzy spełniają podane przy konfiguracji kryteria. Jeśli oferta jest interesująca, odbiorca może powrócić do witryny, aby ponownie ją przejrzeć lub wykonać ukierunkowaną akcję.
Mimo prostoty samego schematu działania, za klientem można „gonić” na dziesiątki różnych sposobów, wybierając format reklamy, a także miejsca jej wyświetlania. Zazwyczaj rozróżnia się następujące rodzaje remarketingu:
Funkcjonuje także remarketing aplikacji mobilnych. W tym wypadku użytkownicy odwiedzający mobilną wersję witryny lub aplikacji marki widzą jej reklamy w witrynach i aplikacjach innych firm.
Średnia porzuconych koszyków wynosi nawet 69%. Kampanie remarketingowe pomagają rozwiązać ten problem, a przy okazji realizują inne ważne dla promocji zadania:
Zdjęcie główne: rupixen.com/unsplash.com