Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

SEO – podstawa marketingu w sieci

Widoczność w sieci jest niezwykle ważna dla firm, jednak osiągnięcie wysokich zysków wymaga pewnych inwestycji. Jedną z najbardziej opłacalnych jest pozycjonowanie stron, obejmujące m.in. testy SEO.

Jak działa pozycjonowanie stron?

Aby pozyskać nowych klientów w sferze online, a także utrzymać istniejącą bazę odbiorców swojej oferty, warto skupić się na kwestiach związanych z SEO. Co oznacza ten skrót? Jego rozwinięcie to „Search Engine Optimization” – optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem tego typu jest Google, z którego korzysta ponad 95% użytkowników internetu w Polsce. Pozycjonerzy i agencje SEO skupiają się więc przede wszystkim na dostosowaniu stron do działania właśnie tej wyszukiwarki.

O kolejności wyników wyszukiwania decydują algorytmy Google, które nieustannie analizują strony pod kątem zawartości, zagęszczenia słów kluczowych, szybkości działania i wielu innych aspektów. Co więcej, ich działanie jest stale modyfikowane – każdego roku pojawia się kilka większych aktualizacji i setki mniejszych zmian w działaniu wyszukiwarki. To sprawia, że pozycjonowanie stron jest dość skomplikowanym tematem, który obejmuje czynności związane z opracowaniem tekstów na stronę, zmianami w kodzie i strukturze witryny oraz dostosowaniem jej do użytkowników sprzętów mobilnych. Te działania to tylko część kompletnej strategii SEO. Jej przeprowadzenie wymaga rozległej wiedzy na temat rynku i algorytmów wyszukiwarek.

SEO a pozycjonowanie stron

Choć zazwyczaj termin SEO jest uznawany za tożsamy z pozycjonowaniem, niekiedy możemy spotkać się z pewnym rozróżnieniem na dwa główne aspekty:

  • działania on-site – wszystko, co zachodzi w obrębie samej strony, czyli główny element SEO;
  • działania off-site – czynności obejmujące również inne strony, przede wszystkim pozyskiwanie linków. Według niektórych bardziej ścisłych definicji tylko te procesy są uznawane za pozycjonowanie stron.

Bez względu na to, jaką definicję przyjmiemy, cel obydwóch grup działań jest taki sam: zapewnić jak najwyższą pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. To spore wyzwanie w sytuacji, gdy chcemy działać bez zewnętrznego wsparcia. Warto postawić na usługi doświadczonych agencji SEO – do firm z najdłuższym stażem na polskim rynku należy między innymi Grupa iCEA z siedzibą w Poznaniu.

Czym są testy SEO?

Sytuacja każdej strony i firmy jest nieco inna, co wymusza także różne podejścia do procesu pozycjonowania. Zupełnie inaczej wygląda na przykład SEO dla sklepu internetowego, a inaczej dla strony lokalnej firmy, która chce pozyskać klientów głównie z danego regionu. Aby ocenić, które czynności dają największy efekt w danym przypadku, na początku współpracy z agencją należy przeprowadzić audyt SEO. Warto także na bieżąco kontrolować wyniki poprzez testy SEO. Tego typu działania pozwalają zweryfikować wpływ zmian na pozycję strony i stale dostosowywać strategię.

Zdjęcie główne: Marvin Meyer/unsplash.com

Polecane artykuły
2 Komentarze
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *